Instrukcja zabawy:
Dzieci zbierają się na środku sali przedszkolnej, nauczyciel zaczyna wystukiwać rytm. Prosi, aby dzieci dopasowały swoje kroki do rytmu: dłuższe, krótsze, wolniejsze oraz szybsze.
Wystukuje rytm truchtu i mówi: Posłuchajmy tamburyna. Czy w tym rytmie powinniśmy chodzić czy truchtać?
Kiedy dzieci przećwiczyły rytm i go rozpoznają, nauczyciel prosi o uwagę: Kiedy tamburyn przestanie grać, staniemy w miejscu jak posągi. To ulubiona wersja tej zabawy, wzbudza wiele emocji oraz lekką dozę rywalizacji.
Nauczyciel wystukuje różne kombinacje rytmów do chodzenia, truchtania i robi przerwy między nimi. Gdy dzieci przećwiczą podstawowe rytmy, można włączyć inne np. galop, podskoki. W tej wersji ćwiczeń sala do zabawy musi zostać uprzątnięta, aby nie spowodować wypadku.
Następnie nauczyciel zbiera dzieci w kole i prosi, aby wysłuchały uważnie krótkiej, muzycznej wiadomości wystukiwanej na tamburynie. Wykonuje rytmiczną wiadomość, równoważną trzem krokom i cisza. Pyta: Kto potrafi odtworzyć tę wiadomość na tamburynie? Pozwala, by dzieci, które zgłaszają chęć zademonstrowały rytm. Ostatnia zabawa to echo: należy słuchać i powtarzać wiadomości za pomocą klaśnięć w dłonie.
Miłej zabawy!
Wyprawka do przedszkola - o czym trzeba pamiętać